تعليم الاسلام دارالافتاء
مسلسله شمېره : (۴۴۹)
نوم: حاجي عبدالله قريشي
سوال : ډېر خلک ږیرې برېت او د سر ورېښتانو ته رنګ ورکوي په دې اړه معلومات راکړی ؟
جواب :
حامداً و مصلياٌ
د نارينه لپاره د ږيري يا سر رنګول بېله تور رنګ څخه نور د نوکرځو رنګونه روا دي (١) بلکي ښه کار دى. د نوکرځو داسي رنګ چي و تور رنګ ته مائل وي چي هغه ته کتم وايي نو دا بيا بيخي ښه کار دى او دا هم ښه دى چي مجاهد پر دښمن د رعب اچولو د پاره تور رنګ استعمال کړي.
جواب : مولوي عبدالهادي آغا
الجواب صحيح : ، مولوي سيد عبدالباري
تعليم لسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان
ــــــــــــــــــــــــ
(۱): اتَّفَقَ الْمَشَايِخُ رَحِمَهُمْ اللَّهُ تَعَالَى أَنَّ الْخِضَابَ فِي حَقِّ الرِّجَالِ بِالْحُمْرَةِ سُنَّةٌ وَأَنَّهُ مِنْ سِيمَاءِ الْمُسْلِمِينَ وَعَلَامَاتِهِمْ وَأَمَّا الْخِضَابُ بِالسَّوَادِ فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ مِنْ الْغُزَاةِ لِيَكُونَ أَهْيَبَ فِي عَيْنِ الْعَدُوِّ فَهُوَ مَحْمُودٌ مِنْهُ ، اتَّفَقَ عَلَيْهِ الْمَشَايِخُ رَحِمَهُمْ اللَّهُ تَعَالَى وَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ لِيُزَيِّنَ نَفْسَهُ لِلنِّسَاءِ وَلِيُحَبِّبَ نَفْسَهُ إلَيْهِنَّ فَذَلِكَ مَكْرُوهٌ. الفتاوی الهندیه،ج۵ ،ص۳۵۹ ، الباب العشرون فی الزینة.
(٢): يستحب للرجل خضاب شعره ولحيته ولو في غير...ويكره بالسواد اى لغير الحرب. الدر مع الرد
(٣): ان احسن ما غير تم به الشيب الحناء والکتم. رواه الاربعة. الدر مع الرد ،ج٥ ،ص٢٩٩ ، کتاب الخطر والاباحة.
(٤): سياه رنګ کے سوا دوسري رنګون کا خضاب علماء مجتهدين کے نزديک جائز بلکه مستحب هے. جواهر الفقه،ج٧ ،١٦٦.