تازه سرليکونه
د (چاڼ سوي مضامين) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
تصوف د اسلامي پوهانو له نظره
 
  August 23, 2014
  0

ليکوال: مولوي اختر محمد جهيد

دتصوف نوم په اصلاحي ډول په نبوي ژوند او د صحابه کرامو (رض) په وخت کي نه وو. خو د تصوف روح او حقيقت د يو واقعيت په ډول موجود وو، د تصوف له نوم څخه انکار کېداى سي، خو د تصوف له روح او حقيقت څخه سترګي پټېدلاى نسي.

حضرت دانا ګنج بخش علي هجويروي رحمة الله عليه فرمايې: د تصوف له حقيقته څخه منکرېدل له شريعته څخه انکاردى، يوازي دا نه بلکي د نبي کريم صلى الله عليه وسلم له حميده فضايلو او دده (ص) د صحابه کرامو(رض) له جمېله اوصافو څخه هم انکار دى، دده په اند تصوف د اسلام روح دى، نو ځکه تصوف په اسلام کي دومره ارزښت اوحيثيت لري، لکه په بدن کي ‏چي دروح حيثيت دى.

حضرت جنيد بغدادي رحمة الله عليه وايې: تصوف له مخلوق څخه مخ اړول او له خداى جل جلا له سره تعلق ټينګول دي.

 حضرت سمنون رحمة الله عليه فرمايې: چي نه ته د څه شي مالک او نه څه شى ستا مالک وي دا تصوف دى.

 محمد بن علي بن حسين بن علي بن ابي طالب رضى الله عنه فرمايې: تصوف د ښه ښه خوى دوهم نوم دى، څوک چي په ښو اخلاقو کي له تا څخه زيات وي ،هغه په تصوف کي زيات دى.

حضرت ابو الحسن نوري رحمة الله عليه فرمايې: تصوف د علم او فن نوم نه بلکي د ښو اخلاقو د مجموعې نوم دئ.

 حضرت معروف کرخي رحمة الله عليه فرمايې: تصوف د هر شي حقيقت پيژندل او د مخلوق د هر شي څخه ناهيلي کېدل دي.

حضرت مجدد الف ثاني رحمة الله عليه فرمايې: په شريعت باندي له اخلاصه عمل کول تصوف دئ.

عبدالقادر جيلاني رحمة الله عليه فرمايې: د خداى جل جلا له او بنده ترمنځ د پردو ليري کېدل تصوف دئ.

حضرت موﻻنا اشرف علي تهانوي رحمة الله عليه وايې: تصوف د ځان د فنا کولو نوم دى.

حضرت شيخ الحديث محمد زکريا رحمة الله عليه وايې: د تصوف ابتدا د (انمااﻻعمال بالنيات) او انتها يې (ان تعبدالله کانک تراه) دى.

حضرت مولانا احمدعلي ﻻهوري فرمايې: الله جل جلاله په عبادت رسول الله صلى الله عليه وسلم په اطاعت او مخلوق په خدمت راضي کول تصوف دى.

شيخ الاسلام ذکريا انصاري رحمة الله عليه فرمايې: شريعت د حقيقت ظاهراو حقيقت د شريعت باطن دى، دواړه لازم او ملزوم او يو له بله پرته نسي بشپړېدلاى.

حضرت امام مالک بن انس رحمة الله عليه فرمايې: چا چي د تصوف علم حاصل کړى او د فقه علم يې حاصل نکړى، هغه زنديق سو او چا چي دواړه حاصل کړل، هغه محقق سو.

امام ابوالقاسم رحمة الله عليه فرمايې: هره شرعي خبره چي حقيقت يې تايېد ونه کړي هغه مقبوله نه ده او د حقيقت هره خبره چي د شريعت په قيد کي نه وي د حاصلو لووړ نه ده.

حضرت امام رباني مجدد الف ثاني رحمة الله عليه فرمايې: د سنتو له پيروۍ پرته بل رنګ مجاهدې او رياضتونه معتبر نه دي. جوګيان، د هند براهمه او يوناني فلاسفه هم دا کارکوي، خو دا رياضتونه د ګمراهۍ له زياتوالي پرته بله ګټه نلري.

حضرت امدادالله مهاجر مکي رحمة الله عليه فرمايې: طريقت او شريعت بېل ګڼل ناپوهي ده د الله پاک په دربارکي بې شريعته طريقت مقبول نه دى، د زړه صفايې کافرانو ته هم حاصليږي، زړه هنداره ده، زنګ يې په ګلابو او مردارۍ هم ليري کيږي. د ولي د پيژندلو لپاره د سنتو متابعت اصل او محکم دى.

 

د تصوفو اړوند نوري لیکني دلته کلیک کړئ: تصوف او طریقت

 

تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته