تعلیم الاسلام دارالافتاء
مسلسله شمېره : (۳۳۸)
نوم: محمد یوسف تاند
د اوسېدو ځای: ترکیه
سوال : که چیری یو جمعت لونځ اداسوی وی او اقامت یی هم ترلی وی نو پر هغه ځای باندی یو څو دقیقی ورسته بل جمعت اداکیدل وغواری څوک نو د بل اقامت ضرورت سته که یا؟
جواب :
حامداً و مصلیاً
هغه د محل مسجد چي امام او مؤذن ولري په هغه کي د اذان او اقامت په تکرار سره دوهم جماعت کول مکروه دي. او که بېله تکرار څخه د اذان او اقامت دوهم جماعت وکړي بيا جائز دى.
جواب: مولوي عبدالهادي آغا
الجواب صحیح: مولوي سيد عبدالباري
تعلیم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(۱):قال ابن عابدین رحمه الله: يُكْرَهُ تَكْرَارُ الْجَمَاعَةِ فِي مَسْجِدِ مَحَلَّةٍ بِأَذَانٍ وَإِقَامَةٍ ، إلَّا إذَا صَلَّى بِهِمَا فِيهِ أَوَّلًا غَيْرُ أَهْلِهِ ، او أَهْلَهُ لَكِنْ بِمُخَافَتَةِ الْأَذَانِ ، وَلَوْ كَرَّرَ أَهْلُهُ بِدُونِهِمَا أَوْ كَانَ مَسْجِدَ طَرِيقٍ جَازَ إجْمَاعً. ردالمحتار، ج۱، ص۴۰۸- رشیدیة
(۲): المسجد اذا کان له امام معلوم و جماعة معلومة في محلة فصلی اهله فيه بالجماعة لایباح تکرارها فیه باذن ثان اما اذا صلوا بیغر اذان یباح اجماعاً. هندیة، ج۱، ص۸۳-باب الامامة
(۳): وکذا في فتاوی حقانیة: فقهاء احناف کي نزدیک محله کي مسجد مي جس کا امام او مؤذن مقرر هو جماعت ثانیه مکروه هي. ج۳، ص۱۲۵