تازه سرليکونه
د (فتوا روژه) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د حاملې او امیدواري ښځي روژه نیول
 
  June 12, 2014
  0

 تعليم الاسلام دارالافتاء


د صادرې شميره : (٩٢۵)

نوم: احسان الله

سوال : که چيري يوه ښځه اميد واره وي او د پيشلمي څخه وروسته ئې خوا ګرځى شروع سي او په ډکه خوله ئې خوا ونه ګرځي نو ددغې ورځي روژه به ئې څنګه وي؟ او همدا رنګه کېداى سي چي دا تکليف دوامداره ورته پيښ سي، نو په داسي حال کي کولاى سي چي روژه وخوري او بيا ئې قضائي را وګرځوي؟ 

 جواب : 

حامداً و مصلياً

په خوا ګرځي( قي) سره روژه نه فاسديږي که څه هم په ډکه خوله وي او پخپله هم تېر سي البته په قصده قى وهلو او  يا قصداً تېرولو سره روژه ماتيږي، په پوښتل سوي صورت کي روژه نه ده ماته بلکه پر خپل حال پاته ده.
 اميد واري ښځي ته که خواګرځى يا کوم بل داسي مرض ور پيښ سي چي له وجي ئې دا دخپل ځان او يا خپل بچي  پر هلاکت وبيريږي او يا د ورپيښ سوي مرض د زياتېدو او لا علاجه کېدو  وبيريږي، نوپه دغه دواړو صورتو کي اميدواري ښځي ته روژه خوړل جواز لري او  وروسته دي ئې قضا راوړي.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١): أو ذرعه القيء وعاد بغير صنعه ولو ملأ فاه في الصحيح. نورالايضاح: باب مالايفسد الصوم. ص١٤١. طبع: حنفية کوئټه.

(٢): قال مولانا اعزاز علي الديوبندي رحمة الله علیه في حاشيته على لفظ (الصحيح) المذکور برقم (٩): الحاصل کما فى شرح السيد ان جملة المسائل اثنتا عشرة لانه اما ان يکون قاء اوا استقاء وکل اما ان يکون ملا الفم او دونه وکل من الاربعة اما ان يکون عاد بنفسه او اعادة او خرج لا يفطر في الکل الافى الاعادة والاستقاء بشرط ملا الفم١٢.

قى کا خود بخود آنا مفسد صوم نہيں اور بلا قصد اندر جانے سے روزه نہيں ٹوٹتا. حقانية: ج٤، ص١٦٤.

(٣): ٤٦٩٩: م: وقال فى الاصل اذا خافت الحامل او المرضع على انفسها او على ولدهما جاز الفطر، وعليهما القضاء وفي الوقاية: بلا فدية سئل والدى عن الحامل خافت على ولدها الهلاک ايباح لها الافطار ام يجب ؟ فقال: يباح فى اول الجزء، ويفترض فى اخر الجزء. فتاوي التاتارخانية: ج٣، ص٤٠٤. چاپ: رشيديه.

(٤): والمرض المبيح للفطر ما يخاف منه الموت، او زيادة علة لانه زيادة العلة مسببة للموت. فتاوى الولوالجية: ج١، ص٢٢٢، کتاب الصوم، مکتبه الحرمين، کوئته ايضا في الموسوعة: ٢٨، ص٤٤، وزارة الاوقاف.
رباح الاسلام الفطر للحامل والمرضع اذا خافتا على انفسهما او ولدهما نسبا کان او رضا عادل ذلک ما اخرجه النسائى وابن ماجه: عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ ، قَالَ : رَخَّصَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى الله عَليْهِ وسَلَّمَ لِلْحُبْلَى الَّتِي تَخَافُ عَلَى نَفْسِهَا أَنْ تُفْطِرَ ، وَلِلْمُرْضِعِ الَّتِي تَخَافُ عَلَى وَلَدِهَا. الفقه الحنفى: ج١، ص٤٣٩، دارالقلم. و نورالايضاح: ص١٤٨، فصل فى العوارض: حنفية کويټه.

(٥): مسئله: حامله عورت کوئى ايسى بات پيش آگئ جس سے اپنى جان يا بچه کى جان کا ڈر ہے تو روزه ٹوڑ ڈالنا درست ہے. بهشتى زيور: حصه ٣، ص١٤٤. چاپ. اردو بازار لاهور

جواب: مولوي سيد عبدالباري
الجواب صحيح: مولوي عبدالهادي اغا و مولوي عبدالغفار حسيني  و مولوي رفيع الله
تعليم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته