تعليم الاسلام دارالافتاء
د صادرې شميره : (۱۰۰۲)
نوم: بلال احمد
سوال : که يو کس په خپل کار وبار کي درواغ وايي د مجبورى په وجه ، که دى درواغ ونه وايي د ماښام ډوډۍ نه سي پيدا کولاى نو په دغه ډول کار سره د ده ډوډۍ حرامه ده او که نه ؟
جواب :
حامداً و مصلياً
په معامله کي درواغ ويل جواز نه لري ، داسي فکر او عقيده درلودل چي بېله درواغو څوک رزق نه سي پيداکولاى منافقانه فکر او عقيده ده، او په درواغو د معاملې برکت له منځه ځي ، چي د دې برعکس د الله رسول صلى الله عليه وسلم فرمايلي دي :
خرڅونکى او رانيونکى ، چي په بيع کي د شي عيبونه څرګند او په خپل منځ کي رښتيا ووايي ((بُورِكَ فِي بَيْعِهِمَا )) په بيع کي يې الله برکت پيدا کوي .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١): فَإِنْ صَدَقَا وَبَيَّنَا بُورِكَ لَهُمَا فِى بَيْعِهِمَا وَإِنْ كَتَمَا وَكَذَبَا مُحِقَتِ الْبَرَكَةُ مِنْ بَيْعِهِمَا .(رواه البخاري)
(٢): فقد ذکرالفقهاء ان الاصل فى الکذب انه حرام و هو من الکبائر ان کان فى شهادة الزور.... الخ. کنوز رياض الصالحين :ج،٢:ص،٩
(٣): قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: مَنْ كُنَّ فِيهِ كَانَ مُنَافِقًا خَالِصًا وَمَنْ كَانَتْ فِيهِ خَلَّةٌ مِنْهُنَّ كَانَتْ فِيهِ خَلَّةٌ مِنْ نِفَاقٍ حَتَّى يَدَعَهَا إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَإِذَا عَاهَدَ غَدَرَ وَإِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَإِذَا خَاصَمَ فَجَرَ. ( متفق عليه )
جواب: مولوي عبدالهادي اغا
الجواب صحيح: مولوي سید عبدالباري و مولوي عبدالغفار حسيني
تعليم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان