نوم: جانان سجاد
ولایت: بلوچستان
هیواد: پاکستان
مسلسله شمېره: (۲۹۵۳)
پوښتنه: ما د احمد څخه مال رانیوی، مال می د باډر څخه تر کویټی پوري په ګوریزي سره په خیر ورسوی، د ګوریزي تاوان هم پر ما وو، مطلب د مال د نیولو خطره هم ډیره وه، کرایه او هر څه مصرف می په وکی په کویټه کی چی مو مال وکتی هغه تر وخت تیر وو، اوس زه پر احمد څومره حق لرم مال خو ورکوم او مال چی می په څو په باډر کی رانیولی دی، هغه پیسې راکوي دغه مصرف چې ما په کړیدی ددغه حق پر لرم که یا ؟
یادونه! دلته اصطلاح داده چی دغه مال موږ پر ټلیفون رانیسو، مطلب ګورو یی نه چې تر وخت تیر دی که یا، او سودا د سم شی سره کوو.
------------------------------------------------------------------
جواب: حامداً و مصليا
د عقد له ځایه یعني (چمن) څخه مصرف تر کویټې پوری او بیرته د واپس کولو وخپل ځای (چمن) ته ټول مصرف پر تا (مشتري) دی.
والله اعلم بالصواب
------------------------
وظاهر أن ارسال البضاعات فی التجارات الد ولیهّ یکون بطلب من المشتری. فلو رده بخیارالروّیهّ ، فاءنه يتحمل نفقات الشحن إلی بلده ، ثم نفقات رده إلی بلد البائع.(فقه البیوع /ج۲ /ص۸۲۵ ، خیا رالرؤیهّ فی التجارهّ الدولیه
ثم إنه يستفاد من كلام الفصولين أن ما أنفقه البائع على تحميله إلى منزل المشتري لا يلزم المشتري إذا رد عليه المبيع إلى محل العقد لأن البائع متبرع بما أنفقه لأن الواجب عليه التسليم في محل العقد دون التحميل وبه يظهر جواب حادثة الفتوى اشترى حديدا لم يره وشرط على البائع تحميله إلى بلدة المشتري ثم رآه فلم يرض به وأراد فسخ البيع لخيار الرؤية أو بفساد العقد بسبب الشرط المذكور والجواب أنه يلزمه تحميله إلى بلدة البائع ليرده عليه وإن كان الرد بسبب الفساد لما صرح به في جامع الفصولين أيضا من أن مؤنة رد المبيع فاسدا بعد الفسخ على القابض. (رد المحتار /ج۴ / ص۷۱ کتاب البیوع، باب خیارالرؤیهّ)
-----------------------
المجیب: عبدالولي (المتخصص فی الفقه بجامعة الخیر الاسلامیة بکندهار)
الجواب صحیح : مولوي محمد عمر خطابي