تازه سرليکونه
د (نبوي سیرت) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
سیرت نبوي قرآن مجيد د بدر په باره کي بيان کوي
  تعلیم الاسلام ویب پاڼه
  November 9, 2020
  0

سیرت نبوي (۱۵۲برخه)

 

لیکنه: مولوي عنایت الله علمي / تعلیم الاسلام ویب پاڼه


قرآن مجيد د بدر د جنګ په باره کي بيان کوي

 

د سورة الانفال ډېر آياتونه د بدر د جنګ په باره کي نازل سوي دي، دغه سورة پر دغه جنګ الْهي تبصره ده، دغه تبصره د هغو تبصرو څخه ډېره مخالفه ده کوم چي پاچهان يا قومندانان يې پسله فتحي او کاميابۍ څخه پر خپلو جنګو کوي. 


تر هرڅه د مخه الله جل جلاله  د مسلمانانو نظر و هغو تقـصيراتو او اخلاقي کمبود تياوو ته ور واړاوه کـومي چي تر اوسه په دوى کي پاته وې او ځيني يې د ځينو مسلمانانو څخه پېښي هم سوې، نو هلته داسي آياتونه نازل سوه چي دوى د خپلو ځانو په پوره والي او د اخلاقو په پوره ښه والي کي کوښښ وکړي چي د دغو کمبود تياوو څخه خلاص سي. 


او بيا الله جل جلاله  هغه حالات بيان کړه چي په دغه فتحه کي د مسلمانانو سره الْهي تائيد، مرسته او نصرت ملګرى او ور سره ؤ، دا دپاره د دې چي دوى په خپل شجاعت او قوت مغروره نه سي، په زړو کي يې غرور او کبرياء ځاى و نه نيسي بلکه پر الله جل جلاله  به توکل کوي، د الله او رسول الله صلی الله علیه وسلم  اطاعت به کوي.


 او بيا يې هغه لوړ هدف او مقصد ورته بيان کړی کوم چي د هغه هدف دپاره رسول الله صلی الله علیه وسلم  دغه خونړۍ جګړه وکړه او هغه صفات او اخلاق يې ور وښوول چي هغه په جنګو او معرکو کي د فتحي او کاميابۍ سبب ګرځي. 


او بيا الله جل جلاله  مشرکانو، منافقانو، يهودو او د جنګ بنديانو ته خطاب کوي، بليغ او فصيح او داسي کامل نصيحت ورته کوي چي دوى بايد و حق ته تسليم سي او د حق متابعت وکړي.


او بيا الله عزوجل  و مسلمانانو ته د غنيمتو په باره کي خطاب کوي او و دوى ته يې د دغي مسئلې په متعلق قوانين او اصول کښېښوول چي دا مسئله يې د هميش دپاره منظمه کړه. 


او بيا الله جل جلاله  د مسلمانانو دپاره د جنګ او صلحي قوانين کښېښوول ځکه اوس چي اسلامي دعوت دغه د جنګو مرحلې ته داخل سو نو و دغو قوانينو ته اشد ضرورت موجود ؤ، دا د دې دپاره چي د مسلمانانو جنګونه، يا عموماً ټول اسلامي جنګونه هغه د جاهليت او د جاهلانو د جنګو څخه فرق ولري، مسلمانان بايد په اخلاص، اخلاقو او په جنګي معامله کي تر نورو انسانانو تفوق او بهتري و لري او و جهان ته دا ور وښيي چي اسلام یواځي يو فکري او نظري خبري نه دي بلکه اسلام خپل متابعين پر هغو اساساتو، مباديو او تعاليمو تربيه کوي چي و هغه ته يې ور بولي. 


په سورةالانفال کي د اسلامي دولت د قانون داسي مادې مقرره سوې چي د هغو مسلمانانو، کوم چي د اسلامي دولت په داخل کي اوسيږي، د هغو مسلمانانو سره چي د اسلامي دولت څخه دباندي اوسيږي فرق يې معلوماوه او ثابتاوه يعني: د دواړو طبقو د ژوند د حالاتو پوره مراعت پکښي سوى ؤ، چي دغه ذکر سوي څو مفاهيم تقريباً د جنګ او د هغه د قوانينو دپاره د سورة الانفال خلاصه بلل کېدلاى سي. 
لکه څرنګه چي د مخه مو درته و ويل: د هجرت په دغه دوهم کال کي د رمضان د مياشتي روژه فرض سوه او زکوة الفطر يا د کوچني اختر سرسايه فرض سوه او د فرضي زکات دپاره د نصاب اندازې وښوول سوې، چي د دغه زکوة الفطر په فرضيت او د فرضي زکات د نصاب د ښووني په سبب د ډيرو هغو فقيرو مهاجرو د مشکلاتو بار سپک سو کوم چي دوى ته يې تکليف ورکاوه، د بډايانو په مالو کي د غريبانو حق پيدا سو.


سبحان الله! د يوه ښايسته تصادفي حالاتو څخه يو دا ؤ: چي د مسلمانانو اول اختر، هغه اختر چي په خپل ژوندکي يې د اول وار دپاره اسلامي اختر کاوه، هَغه اختر چي د هجرت د دوهم کال تر روژې وروسته د شوال د مياشتي اختر ؤ. 
(ځکه روژه په دغه کال فرض سوه او دا د مسلمانانو اول اختر ؤ) 
دغه اختر يې پسله هغه ښکاره او معلومداره فتحي څخه ؤ چي لږ ورځي مخ کي يې په بدر کي په نصيب سوه، دا څومره بختور او مبارک اختر دى چي پسله هغه څخه و مسلمانانو ته راغلى چي د فتحي او عزت تاج يې پر سرو ايښى ؤ او د دغه اختر د لمانځه منظره څومره خوږه او شانداره وه چي مسلمانان د تکبير، توحيد او تحميد په نارو سره د کورو څخه را وزي او د دوى زړونه د الله جل جلاله  و طرف ته په شوق سره ور الوتل او د الله جل جلاله  د رحمت او جنتو اميد يې پسله دغه اوسني نعمتو څخه چي أمن  او امان، فتحه او برئ ؤ درلودى او الله عزوجل  دغه اوسني نعمتونه د سورة الانفال په (26) نمبر آيات کي ورته بيانوي او فرمايي:

(وَاذْكُرُوا إِذْ أَنتُمْ قَلِيلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَن يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ وَأَيَّدَكُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿٢٦﴾)

يعني: تاسي هغه وخت در په ياد کړی چي تاسي لږ او په مځکه کي مغلوبه او ضعيفه واست او د دې څخه بېرېدلاست چي تاسي به خلک وتښتوي، يعني: قريش، يا فارس، يا روم به مو مغلوبه کړي، نو الله جل جلاله  تاسي ته ځاى درکړى او تاسي ته يې په خپله مرسته سره قوت درکړى او د طيِّباتو پاکو شيانو څخه يې رزق درکړى، دپاره د دې چي تاسي د خپل رب عزوجل  شکر آداء کړی.


ان شاءالله نور بیا....

 

ماخذ: د سرورِ کائنات صلی الله علیه وسلم ژوند

 

www.taleemulislam.net

تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته