تعليم الاسلام دارالافتاء
مسلسله شمېره : (۲۴۹)
نوم: صفوان
سوال : که يو ميړه ۶ کاله د خپلی ميرمنی سره خبری ونه کړی اوهيڅ نزديکت ورسره وه نه کړی ايا دا نکاح صحت لری او دميرمنې حقوق يي څومره تر پښو لا ندی سوی دی؟
جواب : که چیري دغه سړي په خوله باندي دقسم الفاظ نه وي ویلي چی په شریعت کښي (ایلاء) ورته وایي نو ددغه سړي نکاح ته کوم تاوان نه دی پېښ سوئ البته ددغه سړي څخه دیانةً یعني دقیامت په ورځ پوښتنه کیږي ځکه دغه سړي دخپلي کورالا شرعي حقوق تر پښو لاندي کړي دي. دا هغه وخت چي د ښځي له رضا پرته د کار وسي.
کتبه: مولوی شاولی الله
الجواب الصحیح : مولوي سردارمحمد، مفتي جان محمد راشد، مولوي سیدعبدالباري او مولوي عبدالهادي آغا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(۱): کما في الدرالمختار: هو شرعاً( الحلف على ترك قربانها ) مدته ولو ذميا. ج۵، ص۶۱، باب الایلاء، طبع: رشیدیة
وفي ردالمحتار: وَرُكْنُهُ لَفْظٌ مَخْصُوصٌ ) هُوَ مَا جُعِلَ دَلَالَةً عَلَى مَعْنَى الطَّلَاقِ مِنْ صَرِيحٍ أَوْ كِنَايَةٍ. ج۳، ص۲۳۰، کتاب الطلاق، طبع: سعید کراچي
( أَمَّا تَفْسِيرُهُ ) شَرْعًا فَهُوَ رَفْعُ قَيْدِ النِّكَاحِ حَالًا أَوْ مَآلًا بِلَفْظٍ مَخْصُوصٍ، ج۱، ص۳۴۸، کتاب الطلاق، طبع: رشیدیة کوئته
و في ردالمحتار: ( قَوْلُهُ وَيَسْقُطُ حَقُّهَا بِمَرَّةٍ ) قَالَ فِي الْفَتْحِ : وَاعْلَمْ أَنَّ تَرْكَ جِمَاعِهَا مُطْلَقًا لَا يَحِلُّ لَهُ ، صَرَّحَ أَصْحَابُنَا بِأَنَّ جِمَاعَهَا أَحْيَانًا وَاجِبٌ دِيَانَةً ، لَكِنْ لَا يَدْخُلُ تَحْتَ الْقَضَاءِ وَالْإِلْزَامِ إلَّا الْوَطْأَةُ الْأُولَى وَلَمْ يُقَدِّرُوا فِيهِ مُدَّةً .
لَا يَبْلُغَ بِهِ مُدَّةَ الْإِيلَاءِ إلَّا بِرِضَاهَا وَطِيبِ نَفْسِهَا بِهِ...وفي البدائع لها ان تطالبه بالوطي لان حلها لها حقها کما ان حله له حقه واذا طالبته یجب علیه ویجبر علیه في الحکم مرة والزیادة تجب دیانة. ج۳، ص۲۰۲-۲۰۳، باب القسم، طبع: ایچ، ایم سعید کراچي
(۲): جب طلاق نهي دي هي تو انهي مدت تک الګ الګ رهني سي نکاح ختم نهي هوا بلکه بدستور باقي هي. فتاوی محمودیة، ج۱۲، ص۲۵۰، باب وقوع الطلاق وعدمه- طبع: فاروقیة کراچي والله تعالی اعلم بالصواب