تعليم الاسلام دارالافتاء
د صادرې شميره : (۱۱۹۶)
نوم: اعجازالحق
د اوسېدو ځاى( ؛کندهار افغانستان)
سوال : زما دوه یا درې غاښونه خراب سوي دي اوس غواړم چي هغه غاښونه چي خراب سوي وي پوښ کړم او یو غاښ مي د دې له امله چي ټول رژیدلي ؤ و کښي اوس غواړم چي په هغه ځای کي کمپیوټري غاښ چي پر ورۍ باندي ټینګ موښلول کیږي او بیا نه جلا کیږي کښیږدم، ایا د خراب سوو غاښونو پوښول او د ختلي غاښونو ایښول چي بیا نه جلا کیږي څه ډول دي؟ ایا د دې سره اودس او غسل صحیح کیږي او که یا؟
جواب : حامداً و مصلياً
د اړتیا او ضرورت له مخي د پوښل سوی غاښو سره غسل او اودس صحیح دی، د کښل سوي غاښ پر ځای د بل کمپیوټري غاښ ایښودلو حکم هم د ضرورت او اړتیا له مخي دادی: چي غسل او اودس ورسره صحیح دی.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١): ( و ) لا يمنع ( ما على ظفر صباغ و ) لا ( طعام بين أسنانه ) أو في سنه المجوف
به يفتى. الدرالمختار( قوله و به یفتی) .... والظاهر أن هذه الأشياء تمنع الإسالة فالأظهر التعليل بالضرورة. شامي: ج۱، ص۱۵۴، مطلب فی ابحاث الغسل. سعید کراچي خلاصة الفتاوی. ج۱، ص۲۱، طبع رشیدیة کوئټه.
بدائع الصنائع: ج۱، ص۳۴، مطلب مس المصحف فصل فی الغسل. سعید کراچي.
(۲): فيجب تطهير ما يمكن تطهيره منه بلا حرج ، ولهذا وجبت المضمضة ، والاستنشاق في الغسل ، لأن إيصال الماء إلى داخل الفم ، والأنف ممكن بلا حرج ، وإنما لا يجبان في الوضوء لا ، لأنه لا يمكن إيصال الماء إليه بل ، لأن الواجب هناك غسل الوجه. بدائع: ج۱، ص۳۴، کتاب الطهارة.
کذا فی الهندیة: ج۱، ص۳۱، فرائض الغسل رشیدیة.
(۳): مصنوعی دانتوں کے ساتهہ غسل ہوجاتاہے ان کو اتارنے کی ضرورت نہیں. آپ کے مسائل: ج۳، ص۱۵۳.
اگر دانت گرنے کی وجہ سے مصنوعی دانت لگایاہے اور اس کو مصبوطی کی ساتهہ لگادیا گیاہے ڈاکٹر کے بغیر اس کو نکالکر دوباره لگانا مشکل ہے تو وه اصل دانت کے حکم میں هوجائے گا غسل اور وضوء کی دوران اسکو نکالنی کی ضرورت نہیں اس پر وضو اور غسل ہوجائے. نمار کے مسائل: ج۲، ص۳۴.
فقهاء نے تصریح فرمائی ہے کہ مواضع ضرورت میں نیچهے تک پانی پہنچانا ضروری نہیں. فتاوي عثمانی: ج۱، ص۳۱۴. دارالعلوم کراچي.
جواب: مولوي سيد عبدالباري
الجواب صحيح: مولوي عبدالهادي اغا و مولوي عبدالغفار حسيني
تعليم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان