تازه سرليکونه
د (فتوا معاملات) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د بانک په جاري حساب کي پیسې ايښول
 
  November 28, 2013
  0

 تعليم الاسلام دارالافتاء


د صادرې شميره : (۹۸۸)

نوم: احمد ظاهر

د اوسېدو ځاى: (کندهار افغانستان )

سوال :  ایا په بانکو کي به جاري حساب کي پیسې ایښوودل سود دی او که نه؟ 

یادونه: جاري حساب په دې معنی چي بانک ستا پر ایښوول سوو پیسو تاته سود نه درکوي، هر وخت چي مشتري وغواړي پیسې له بانکه را ایستلای سي، البته په بانک کي د سود حسابونه هم سته چي ستا پر ایښوول سوو پیسو سود درکوي، خو داچي یو څوک په بانک کي پیسې ایږدي او سود هم نه پر اخلي، او دغه شخص نه سي کولای چي به کور کي نغدي پیسې وساتي ځکه د غلو او یا هم د بې ځایه کېدو خطر ورسره تړلی دی او یا هم د بانک د لاري څوک کولای سي د هیواد په هره نقطه کي خبل د حسابه هر وخت پیسې را وباسي، نو بوښتنه داده چي په بانک چي د جاري حساب خلاصول هم په سود کی شمېرل کېږي، په داسي حال کي چي پر ایښوودل سوو پیسو سود نه اخیستل کیږي، یا هم د پیسو د صحیح ساتني په موخه حساب خلاصیږي او هم د اسانتیا په موخه؟ 

 جواب : 

حامداً و مصلياً

د ضرورت له مخې د بانکونو په غیر سودي حسابونو کي لکه جاري حساب پیسې جمع کول روا دي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١): بینک میں حفاظت کے غرض سے رقم رکهوائی ہے  تو سب سے بہتر اور بی غبار صورت یہ ہے که لاکرمیں رکهوائے البته کرنٹ  اکاونٹ رکهوانے کے بهی گنجائش ہے جس پر سود نہیں لگایا جاتا اور جن مدات پر سود لگتا ہے مثلاً سیونگ اکاونٹ یا فکسڈ ڈپازٹ ان میں رقم رکهوانا درست نہیں. فتاوي عثماني: ج۳، ص۲۶۸. للشیخ العلامة المفتي محمد تقي العثماني حفظه الله. 

(۲): بینک میں حفاظت کی غرض سے روپیه جمع کرنا ( جب کی حفاظت  کی کوئی اور صورت نه ہوں) مباح ہے. کفایت  المفتي: ج۱۱، ص۱۹۰، للشیخ العلامة المفتي کفایت الله الدهلوي رحمة الله علیه (شیخ دارالعلوم دیوبند-هند). ادارة الفاروق.

(۳): اگر کو اور صورت نه ہوں تو بینک میں بهی بدرجه مجبوري اپني روپیه داخل کرنا جائز ہے بشرطیکه وهاں روپیه ضایع ہونی کا اندیشه نه ہوں. فتاوی محمودیة: ج۱۶، ص۳۱۲. للعلامة المفتي محمود حسن ګنګوهي رحمة الله علیه (المفتي سابق دارالعلوم دیوبند-هند)

(۴):ولا بأس بأن يؤاجر المسلم دارا من الذمي ليسكنها فإن شرب فيها الخمر ، أو عبد فيها الصليب ، أو أدخل فيها الخنازير لم يلحق المسلم إثم في شيء من ذلك ؛ لأنه لم يؤاجرها لذلك والمعصية في فعل المستأجر وفعله دون قصد رب الدار فلا إثم على رب الدار في ذلك حاشیة  علي محمودیة محولة بالمبسوط للسرخسی في کتاب الاجارات. ج۱۶، ص۲۹، حبیبیة . 

(۵): الجاجة تنزل منزلة الضرورة عامه کانت او خاصة ولهذا جوزت الاجارة علی خلاف القیاس للحاجة: الاشباه: ص۹۳، طبع قدیمی. 

والمشقه تجلب التیسیر والاصل فیها قوله تعالی یریدالله بکم الیسر ولا یرید بکم العسر. الاشباه: ص۷۷، القاعدة  الرابعة العن الاول. طبع قدیمي کراچي.  


جواب: مولوي سيد عبدالباري
الجواب صحيح: مولوي عبدالهادي اغا و مولوي عبدالغفار حسيني
تعليم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان
 
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته