تازه ترين
مقالات بیشتر از (مطالب گلچین)
عناوين تازه ترين
برنامه هاى مختلف
پیامی برای مسلمانان
  تعلیم الاسلام
  August 19, 2018
   0

نویسنده: مفتی عبدالظاهر صدیقی / ویب سایت تعلیم الاسلام

بنام خدای هستی بخش خداوند منان را سپاس گذاریم که برما طول عمر ارزانی داشت تا این ماه فرخنده وایام مبارک دهه ذی الحجه  را در یابیم ایامی که بازار تجارت معنویت وعمل صالح بالا تر از درک بندگان گرم می شود وابر رحمت پروردگار برسرجویندگان معنویت وتشنه گان فضیلت بی دریغانه می بارد.

ایام که میلیونها مسلمان سیاه وسفید عرب و عجم از شرق وغرب دنیا درسرزمین با صفای مکه با قلب های لبریز از شوق واخلاص کنار هم جمع می شوند تا با قلبی که از ایمان می جوشد وبا چشمی که از شوق وصال اشک محبت می ریزد خود را به جای ابراهیم خلیل واسماعیل ذبیح ومحمد امین درود خدا برتمامی شان باد قراردهند ودر اوج تواضع وبندگی پروانه وار به دور خانه محبوب بگردند وشعائر حج شان را با شوق واخلاص انجام دهند.

شعائر که هر کدام رمز تعهد وتجدید بیعت با الله جل جلاله است چناچه جمره زدن نشانه اعلان دشمنی وپیکار با شیطان است.

قربانی سنبله فدا شدن در راه الله جل جلاله است. وقوف در عرفات با چشمی گریان وقلبی سوزان تمثیل حالت یک بنده در صحرای محشر است. رفت وآمد از مشعری به مشعری دیگر با کوله بار گذاشته بردوش تمثیل یک دعوت گر پر تلاش ومجاهد جان برکف راه الله جل جلاله است.

حقا که این ها بخشی از همان منافعی است که الله جل جلاله به حاجیان نوید داده است آنجا که فرموده است )لیشهدوا منافع لهم ((سوره حج آیه 28) ترجمه :تا منافعی را برای خویش مشاهده کنند.

آیامن وشما هم سهمی از حج داریم؟ برادران وخواهران مسلمانم ! گمان نکنید که این ایام واین همه فضائل تنها از آن حجاج بیت الله است ومن وشما از آن محرومیم ! نه خیر؛بلکه پروردگار جهان همه جویندگان خیروفضیلت را در این شب وروز ها سهیم ساخته است چنانچه اگر ما جسماً توفیق مشارکت در کاروان حجاج بیت لله را نیافتیم اما می توانیم در عالم احساس وعاطفه با ایشان همراه شویم واز فضائل بی شماری قلب وضمیر خود را سیراب سازیم وبه تعبیر دقیق تر الله جل جلاله در این ایام با صفای یک حشر دست جمعی را به خاطر کسب ثواب وفضیلت برای عموم امت اسلامی راه انداخته است که فقط انسانهای کم بخت می توانند دربرابرآن بی تفاوت باشند.

پس بشتابید وهنوز که دیر نشده است دراین حرکت جمعی وحشرعمومی به سوی تجارت ایمان شرکت کنید واگر می خواهید تا دراین ایام فرخنده نسیم رحمت الهی شما را جان تازه ضمیر روشن ووجود سرشار از عطر ایمان بخشد پس توصیه های زیر را عملی کنید:

1- ذکر خداوندجل جلاله را به کثرت بکنید.

2- روزه گرفتن درایامی دهه ذی الحجه.

3- عبادت ونماز در سحرگاه.

4- آمادگی برای نماز عید.

5- از اسراف و گناهان بپرهیزید.

6- تکبیرات تشریق را در عقب نمازهای فرض بگویید.

7- از برکات نماز عید خود را برخوردار سازید.

8- برای انجام قربانی آمادگی بگیرید.