تازه سرليکونه
د (فتوا لمونځ) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د مازیګر تر لمانځه مخکي سنت کول
 
  June 2, 2012
  0

 تعلیم الاسلام دارالافتاء


شمېره: ۶

د پوښتونکي نوم: نظیر

پوښتنه: ایا موږ د مازیګر تر فرضو مخکي سنت کولای سو که نه؟

جواب : تاسو کولاى سئ ، چي د مازيګر تر فرضو مخکي څلور رکعته او يا هم دوه رکعته لمونځ وکړئ ، دا لمونځ سنت غيره موکده دئ ( د نفل په درجه کي دئ ) او تر څلورو زيات نور نفلي لمونځ هم کولاى سئ . 

کما  في سنن ابي داؤد:

عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً صَلَّى قَبْلَ الْعَصْرِ أَرْبَعًا ».( حديث: ١٢٧١، ج:١، ص:١٨٩) 

او همدارنکه لکه دا حديث : 

عَنْ عَلِىٍّ رضى الله عنه  أَنَّ النَّبِىَّ -صلى الله عليه وسلم- «كَانَ يُصَلِّى قَبْلَ الْعَصْرِ رَكْعَتَيْنِ. ». ( حديث: ١٢٧١_ :ج،١:ص،١٨٩)
( کتاب الصلاة باب الصلاة قبل العصر ، مکتبة رحمانة اقراء سنتر اردو بازار ) 

وفي تبیین الحقائق: (ولدب الاربع قبل العصر) لما روی عَنْ عَلِىٍّ رضي الله عنه انه علیه الصلاة والسلام كَانَ يُصَلِّى قَبْلَ الْعَصْرِ اربع رکعتان و ان شاء رکعتين و عن ابراهيم کانوا يستحبون رکعتين قبل العصر ولا يعتدو عفا من السنة : ج،١:ص،٤٢٩، باب الوتر والنوافل کتاب الصلاة مکتبة المرکز اهعل السنة . هند . 

و فى ردالمختار : 

( قوله و يستحب اربع قبل العصر ) لم يجعل العصر سنة راتبة لانه لم يذکر في حديث عائشه لمار بحر قال فى الامداد و خير محمد بن الحسن والقدوري المصلى بين ان يصلى اربعاً او رکعتين قبل العصر لاختلاف الآثار : ج،١:ص،٤٩٨ ، مطلب في السننن والنوافل باب الوتر والنفل. کتاب الصلاة مکتبة رشيدية سرکي روډ کوئټه ، وهکذا فتاواى محموديه :س، ٣٣٢٤ :ج،٧:ص،٢١٥.   

کتبه
مولوي عبدالعليم
تعلیم الاسلام دارالافتاء
 
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته