لیکنه: شیخ الحدیث مولوي محمد عمر خطابي حفظه الله / تعلیم الاسلام ویب پاڼه
تَوَقٌف
دوه متعارض حديثونه چي نه یې تر منځ توفيق ممکن وي او نه یې ناسخ د منسوخ څخه معلوم وي او نه یې يو پر بل باندي د ترجيح وجه ثابته وي په هغو دواړو کي توقف کيږي.
يعني په دواړو حديثو باندي عمل نه کيږي ځکه چي په دواړو عمل کېدلای نه سي متضاد دي او نه پر يوه باندي د ناسخ او پر بل باندي د منسوخ حکم کېدلاى سي ځکه چي تاريخ یې نامعلوم دی .
او نه بلا مُرَجِح یوه ته پر بل ترجيح ورکول کېدلاى سي ځکه بلا مُرَجِحَ يوه ته پر بل ترجيح ورکول باطله ده نو ځکه توقف پکښي کيږي تر څو چي د ترجيح وجه یې څرګنديږي. والله اعلم
نور ان شاءالله بیا...
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ماخذ: معرفة الحدیث في مصطلح الحدیث