نوم: نثاراحمد
مسلسله شمېره (۲۹۶۰)
پوښتنه: مریضي لرم چی د نس باد مې بي اندازې ډیر دی هیڅ نه ختمیږی کله چی اودس وکړم نو چې لمانځه ودریږم په دوهم رکعت کی می بیا نس له باد نه ډک سی او ډیره په مشکل لمونځ ته ادامه ورکوم حتی بعضي وخت احساس کوم چی په سجده کی رانه باد خاریجیږی؟
_______________________________
جواب: حامداً و مصليا
په دې صورت کې تاسو معذور کڼل کیږی او د معذور لپاره حکم دادی چی د فرض لمانځه وخت دا خل سي نو دی به اودس کوی او په دغه اودس سره دی په دغه وخت کی فرضی نفلی او واجب لمنځونه کولای سی په دی شرط چی د دغه عذر څخه علاو په بل شی به یې اودس نه وی مات سوی
او کله چی د لمانځه وخت ووځی نو دده اودس ماتیږی.
والله اعلم بالصواب
------------------------
قال فی درالمختار : وصاحب عذر ومن به سلس بول... او استطلاق بطن او انفلات ریح وحکمه الوضو لکل فرض ثم یصلی به فرضا ونفلا فدخل الواجب بالاولی فاذا خرج الوقت بطل. (ردالمختار ج۱/ مطلب فی احکام المعذور/ ص ۵۵۳-۵۵۵)
قال فی الفقه الاسلامي وادلته : والمعذور کما عرفه الحنفیهّ : من به سلس بول لا یمکن اْمساکه ، او استطلاق بطن ، او انفلات ریح ... وحکمه : ان یتوضاْ لوقت کل فرض لا لکل فرض ونفل... ویصلی بهذا الوضو ماشاء من الفرائض والنوافل ویبقی وضوءه ما دام باقیا بشرطین، ان یتوضاء لعذره ولم یطرآ علیه حدث اخر .... و یبطل وضوء المعذور بخروج وقت الصلاهّ المفروضه فقط.
(الفقه السلامی وادلته ، ج۱ ، ص۳۷۹/ کتاب الطهارهّ ، المطلب الثامن ، وضوء المعذور.
-----------------------
المجیب: عبدالولي (المتخصص فی الفقه بجامعة الخیر الاسلامیة بکندهار)
الجواب صحیح : مولوي محمد عمر خطابي