تازه سرليکونه
د (فتوا بېلابېل مسائل) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د برق او نیټ لین کشي نظره څنګه ده؟
  تعلیم الاسلام ویب پاڼه
  June 30, 2024
  0

تعليم الاسلام دارالافتاء

 
د صادرې شميره : (۱۲۰۹)
نوم:رفیع الله                 
                                                                                                 
د اوسېدو ځاى:( کندهار  افغانستان)
 
سوال : زه یو برقي یم د برق لین کشي کله کله کوم، د برق د لین کشی تر څنګ د کور مالک په موږ باندي ځني نور لینونه هم کشوي لکه: د انټرنیټ، تلویزیون کیبل، او د تلیفون، اوس دغه پیسې زما له پاره څنګه دي زه خو به په دې ګناه کي ورسره شریک نه یم او بل په دې سره به زه ګنهګاره هم نه یم؟
 
 جواب : حامداً و مصلياً
په اجوره دبرق، نیټ او دې ته ورته لین کشي کول جواز لري، که چابده استفاده ځني کول د هغه ګناه پرهغه چا راځي چي غلط استعمال ئې کوي. والله اعلم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١):  يجوز بيع العنب ممن يعلم أنه يتخذه خمراً؛ لأن المعصية لا تقوم بعين الموجود حالة البيع....  يجوز للشخص عند أبي حنيفة  أن يؤجر نفسه أو سيارته أو دابته بأجر لتعمير كنيسة، أو لحمل خمر ذمي، لا لعصرها؛ لأنه لا معصية في الفعل عينه، لأن عقد الإجارة على الحمل ليس بمعصية ولا سبب لها، وإنما تحصل المعصية باختيار الشارب. الفقه الاسلامي وادلته. ج۳، ص۵۸۰- ۵۸۱.
 
(۲): مسلم آجر نفسه من مجوسي ليوقد له النار لا بأس به.... ولو استأجر الذمي مسلما ليبني له بيعة أو كنيسة جاز ويطيب له الأجر... وإن استأجره ليكتب له غناء بالفارسية أو بالعربية فالمختار أنه يحل لأن المعصية في القراءة. الفتاوي الهندیة: ج۴، ص۴۵۰.
 
(۳): وکذافی کل موضع تعلق المعصیة بفعل فاعل مختار ومن جملة ذلک لو اجر بیته یتخد فیه بیعة او کنیسة اوبیت نار یطیب له. خلاصة الفتاوي: ج۳، ص۱۴۹، العاسر فی الحضر والاباحة.
 
 
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته