تعليم الاسلام دارالافتاء
د صادرې شميره : (٩٢۴)
نوم: جانان
د اوسېدو ځاى: (افغانستان کابل)
سوال : که څوک په پيشلمي کي شربت وڅښي او بيا اوبه وڅښي وروسته خوله بنده کړي خو د خولې خوږوالى ئې پاته وي ايا په دې سره خو روژې ته کوم زيان نه رسيږي؟
جواب :
حامداً و مصلياً
د خولې د پريوللو وروسته که بيا هم دشربتو او يا بل شى خوند په خوله کي پاته وي ،روژې ته کوم زيان نه رسوي او نه روژه ماتوي بلکه روژه پر خپل حال پاته ده.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(١): (او) دخل حلقه( غبار ولو) کان (غبار) دقيق من (الطاحون او) دخل حلقه (ذباب او) دخل (اثرطعم الادوية فيه) اى فى حلقه لانه لايمکن الاحتراز عنها فلا يفسد الصوم بدخولها وهو ذاکر لصومه لما ذکرنا. حاشية الطحطاوي على مراقي الفلاح. شرح نورالايضاح. ص٣٦٢. چاپ قديمي.
(٢): مِمَّا لاَ يُفْسِدُ الصَّوْمَ الْبَلَل الَّذِي يَبْقَى فِي الْفَمِ بَعْدَ الْمَضْمَضَةِ ، إِذَا ابْتَلَعَهُ الصَّائِمُ مَعَ الرِّيقِ. الموسوعة الفقهية الکویتیة: ج٢٨، ص٦٣. وزارة الاوقاف.
(٣): ولو دخل حلقه غبار الطاحونة أو طعم الأدوية.... لم يفطر. الفتاوي الهندية: ج١، ص٢٠٣.
(٤): والدخان وطعمه الادوية وريح العطر اذا وجد في حلقه لايفطر. ج٣، ص٣٨٢، رشيديه.
آگر پان کها کرخوب کلى غرغره کرکے منه صاف کرليا ليکن تهوک کى سرخي نہيں گئ تو اس کا کچهه حرج نہيں روزه ہو گيا. بهشتى زيور، اردو حصه سوم: ص١٣٩، اردو بازار لاهور.
کلى کرنے کے بعد منه ميں جو تراوٹ باقى تہے جس کو توک کے ساتهه نکل ليا تو روزه نہيں ٹوٹا. قاموس الفقه: ج۴، ص۲۹۳
جواب: مولوي سيد عبدالباري
الجواب صحيح: مولوي عبدالهادي اغا و مولوي عبدالغفار حسيني، مولوی رفیع الله
تعليم الاسلام دارالافتاء
کندهار افغانستان