نبوي سیرت (۳۱ برخه)
لیکنه: مولوي عنایت الله علمي / تعلیم الاسلام ویب پاڼه
د عبدالله واده او د محمّد ﷺ مبارک ميلاد
اوس نو عبدالله ځوان دى او پلار يې غواړي چي واده ور وکړي نو يې يوه د عزت او شرف خاونده ښځه چي دا هم د عبد مناف بن زهره بن کلاب د اولادې څخه وه ور وغوښتل او د دې ښځي نوم آمنه بنت وهب ؤ، چي د رسول الله صلی الله علیه وسلم سره په نسب کي شريکه او د اسماعيل علیه السلام د اولادې څخه ده، چي په دې ډول سره رسول الله صلی الله علیه وسلم د مور او پلار د طرفه د ډېر مشرف او معزز نسب خاوند دى، د رسول الله صلی الله علیه وسلم ماما ګانو په یثرِب کي ژوند کاوه او آمنه هم هَلته اوسېدل، عبدالمطلب هَلَته په یثرِب کي د عبدالله واده وکړی او بيا مکې مکرمې ته راغله، په دغه موده کي آمنه حامله سوه او د دې تر حمل څو مياشتي وروسته عبدالله وفات سو، نو رسول الله صلی الله علیه وسلم د مخه تر دې چي دنيا ته تشريف را وړي د پلار د طرفه يتيم سو.
کوم وخت چي د محمّد مصطفْی صلی الله علیه وسلم د ولادت وخت رانژدې سو مور يې خوب وليدى چي د دې يو کوچنئ پيدا کيږي او د دغه کوچني سره يو نُور يا روښنايي او ځلا ملګرې وي چي د مځکي مخ ډکوي او دغه نُور تر شامه پوري ورسيږي او دا په دغه خوب کي وايي (اُعِيذُهُ بِاللهِ الوَاحِد، مِن شَرِّکُلِ حَاسِد) يعني: ده لره په يوه الله سره د هر حسـد کونکي څخه ساتـنه غواړم، سره د دې چي دوى مشرکان وه خو بيا يې هم دغسي خوب وليدى چي پناه او ساتنه يې په يوه الله جل جلاله سره غوښتل.
د فيل په کال او د فيل تر واقعې پنځوس ورځي وروسته د ربيع الاول د مياشتي په دوولسمه بلکه په راجحه روايت کي د ربيع الاول د مياشتي پر نهمه د دوشنبې په ورځ سرورِکائنات، اشرف المخلوقات، رحمةٌ لّلعالمين، محمّد مصطفْی صلی الله علیه وسلم و دنيا ته تشريف را وړى چي دغه مبارکه ورځ د ميلادي سنې د (٥٧١) کال د اپرېل د مياشتي د (٢٠) يا (٢٢) تاريخ سره موافق او برابره ده او دا چي موږ (۲۰) يا (٢٢) تاریخ وايو دا د هغه وخت په جنتريو کي فرق ؤ، د يوې جنترۍ يا کلینډر په حساب (٢٠) تاريخ ؤ او د بلي جنترۍ په حساب (٢٢) تاريخ ؤ، او د ده صلی الله علیه وسلم د ولادت په وخت کي ډېر عجيب او د عادته څخه مخالف واقعات پېښ سوه، چي اوس به د هغو واقعاتو څخه ځيني درته بيان سي خو دا بيان يې په دې سبب نه دى چي د ده صلی الله علیه وسلم شرف او عظمت په دغو شيانو کي دى چي د ده صلی الله علیه وسلم د ولادت سره پېښ سوه، یا!
بلکه دا هغه علامې دي چي د ده صلی الله علیه وسلم د را تګ زيري پکښې دي که نه اصلاً د رسول الله صلی الله علیه وسلم عظمت او لويي په هغه رسالت او منهج کي دی چي ده صلی الله علیه وسلم موږ ته را وړی دی، دغه شيان صرف د ده صلی الله علیه وسلم د را تګ زيري او علامې دي.
د رسول الله صلی الله علیه وسلم د حضور شاعر حَسّان بن ثابت رضی الله عنه چي د مدینې منورې د انصارو څخه دی وايي: زما عمر اوه کاله ؤ او په دغه ورځ چي رسول الله صلی الله علیه وسلم و دنيا ته تشريف را وړى زه په مدينه منوره کي د يهودو په منطقه کي د يهودو سره وم چي د يهودو يو راهب پر قلا ختلى ؤ او داسي نارې يې وهلې: اې یهودیانو! نن د احمد ستورى ښکاره سو، هغه ستورى ښکاره سو چي نه ښکاره کيږي مګر د احمد ﷺ په پيدا کېدلو سره.
يعني: يو ستورى دى چي تر هغو نه راخېژي ترڅو چي خاتِمُ الأنبياء محمد ﷺ پيدا نه سي او هغه ستورى نن راختلى دى، حَسّان بن ثابت رضی الله عنه دا شاهدي آداء کوي چي ده دغه خَبَره د يهودو څخه واورېدل او د دې څخه دا هم معلومه سوه چي حَسّان رضی الله عنه تر رسول الله صلی الله علیه وسلم اوه کاله په عمر زيات دى.
د رسول الله ﷺ د مبارک ميلاد د زيرو او بشارتو څخه يو هم دا دى: کوم وخت چي د ده صلی الله علیه وسلم مور حامله سوه دغه د دې حمل بېله دردو او بېله تکليفه څخه ؤ، که څه هم تاسي ته معلومه ده چي حمل یا د ښځي د پاره حامله کېدل همېشه د تکاليفو او دردو سره وي، خو د رسول اللهﷺ مور د دغو دردو څخه آرامه او فارغه وه.
د رسول اللهﷺ د ولادت د عجائبو څخه یوه هم دا ده: کوم وخت چي دئ ﷺ پيدا سو پر دواړو لاسو يې تکيه کړې وه او سر يې لوړ نيولى ؤ لکه آسمان ته چي ګوري بل دا چي دئ صلی الله علیه وسلم مختون و زېږېدى يعني: سنت کړل سوى ؤ او مسرور و زېږېدى يعني: نُو يې هم پرې سوى ؤ، زموږ د کوچنيانو نُو خو د مور څخه ور پرې کړي او هغه پاته حصه بيا څو ورځي وروسته لوېږي خو رسول الله صلی الله علیه وسلم د دغو شيانو څخه فارغه پيدا سو.
نور بیا...
ماخذ: د سرورِ کائنات صلی الله علیه وسلم ژوند