تازه سرليکونه
د (فتوا حلال او حرام) نورې ليکنې
تازه سرليکونه
بېلابېلې ليکنې
فتوا: د فلمو خرڅول او کتل څنګه دي؟
 
  November 24, 2012
  0

 تعليم الاسلام دارالافتاء


مسلسله شمېره : (۶۰)

نوم: ایمل 

سوال : ايا دشرعيت له نګاه نه د فيلمونو (خصوصاً غیر اخلاقي فلمونو) د خرڅ او کتلو څومره ګناه لري؟

جواب :
 
حامداً او مصلياً
 
 د فلمونو کتل حرام دي او خرڅول او په کرايه ورکول يې مکروه تحريمي دي، ځکه چي دا پر ګناه باندي کومک دى او لهو و عبث کارونه په اسلام کي حرام او سخته ګناه ده، په ټينګه بايد پرهېز ځني وسي.

والله اعلم بالصواب
جواب: مولوي شاه ولي الله
الجواب صحیح: مولوي عبدالهادي آغا، مفتي جان محمد راشد، مولوي سردار محمد او مولوي سيد عبدالباري
تعلیم الاسلام دارالافتاء 
کندهار افغانستان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(۱): کما في الاية: وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ...سورة المائدة، ایت ۲

(۲): و في الحدیث: عن أبي أمامة : عن رسول الله صلى الله عليه و سلم قال لا تبيعوا القينات ولا تشتروهن ولا تعلموهن ولا خير في تجارة فيهن وثمنهن حرام. جامع الترمذي، ج۱، ص۳۷۳-مطبعة رحمانیة

(۳): وفي الدر مع ردالمحتار: وَكُرِهَ كُلُّ لَهْوٍ لِقَوْلِهِ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ " { كُلُّ لَهْوِ الْمُسْلِمِ حَرَامٌ إلَّا ثَلَاثَةً قوله: قَوْلُهُ وَكُرِهَ كُلُّ لَهْوٍ ) أَيْ كُلُّ لَعِبٍ وَعَبَثٍ فَالثَّلَاثَةُ بِمَعْنًى وَاحِدٍ كَمَا فِي شَرْحِ التَّأْوِيلَاتِ وَالْإِطْلَاقُ شَامِلٌ لِنَفْسِ الْفِعْلِ ، وَاسْتِمَاعُهُ كَالرَّقْصِ وَالسُّخْرِيَةِ وَالتَّصْفِيقِ وَضَرْبِ الْأَوْتَارِ مِنْ الطُّنْبُورِ وَالْبَرْبَطِ وَالرَّبَابِ وَالْقَانُونِ وَالْمِزْمَارِ وَالصَّنْجِ وَالْبُوقِ ، فَإِنَّهَا كُلَّهَا مَكْرُوهَةٌ لِأَنَّهَا زِيُّ الْكُفَّارِ ، وَاسْتِمَاعُ ضَرْبِ الدُّفِّ وَالْمِزْمَارِ وَغَيْرِ ذَلِكَ حَرَامٌ وَإِنْ سَمِعَ بَغْتَةً يَكُونُ مَعْذُورًا وَيَجِبُ أَنْ يَجْتَهِدَ أَنْ لَا يَسْمَعَ.ج۹، ص۶۵۱، کتاب الحضر والاباحة-مطبعة: رشیدیة کوئته

(۴): وفي الهندیة: وَلَا تَجُوزُ الْإِجَارَةُ عَلَى شَيْءٍ مِنْ الْغِنَاءِ وَالنَّوْحِ وَالْمَزَامِيرِ وَالطَّبْلِ وَشَيْءٍ مِنْ اللَّهْوِ... وَلَا أَجْرَ فِي ذَلِكَ وَهَذَا كُلُّهُ قَوْلُ أَبِي حَنِيفَةَ وَأَبِي يُوسُفَ وَمُحَمَّدٍ رَحِمَهُمْ اللَّهُ تَعَالَى اجمعین.

(۵): وفي الدر مع الردمحتار: قُلْت : وَأَفَادَ كَلَامُهُمْ أَنَّ مَا قَامَتْ الْمَعْصِيَةُ بِعَيْنِهِ يُكْرَه بَيْعُهُ تَحْرِيمًا وَإِلَّا فَتَنْزِيهًا نَهْرٌ .وایضاً: وَنَظِيرُهُ كَرَاهَةُ بَيْعِ الْمَعَازِفِ ؛ لِأَنَّ الْمَعْصِيَةَ تُقَامُ بِهَا عَيْنُهَا. ج۶، ص۴۰۹، باب البغاة-مطبعة: رشیدیة کوئته
 
تبصره
يو نوم خامخا وليکئ.دغه نوم تر ٤٠ تورو زيات دى.
برېښناليک خامخا وليکئ.دغه برېښناليک تر ٤٠ تورو زيات دى.دغه برېښناليک باوري نه دى!.
متن خامخا وليکئ.متن تر وروستي بريده رسېدلى دئ.

  که نه لوستل کېږي دلته کليک وکړئ.  

سرته